Update cookies preferences

Komora – czym jest i jak działa?

felga

Wszystkie duże elementy wykonane ze stali muszą zostać poddane obróbce strumieniowo-ściernej przed kolejnymi procesami, jakie je czekają. Dotyczy to chociażby elementów wagonów kolejowych czy części samochodowych, zanim te trafią do lakierni. Malowanie wymaga odpowiedniego przygotowania powierzchni i dokładnego jej oczyszczenia. Właśnie do tego służy komora śrutownicza, nazywana również śrutownią.

W przypadku firm zajmujących się głównie renowacją samochodów i pracami blacharskimi, posiadanie komory śrutowniczej jest niezbędne, aby praca była wykonywana nie tylko profesjonalnie, ale i znacznie dokładniej i szybciej, niż w przypadku wykonywania tych wszystkich czynności manualnie. 

Jak wygląda śrutowanie metalu w komorze?

W komorze śrutowniczej ścierniwo, zwykle w postaci metalowego śrutu, jest rozpędzane do ogromnych prędkości za pomocą sprężonego powietrza. Oczywiście im nowocześniejsza jest śrutownica, tym więcej posiada funkcjonalnych dodatków. W ten sposób mamy do czynienia z procesem nazywanym obróbką strumieniowo-ścierną. Śrutownica idealnie nadaje się do śrutowania metalu, a więc również do śrutowania felg samochodowych.

Czy profesjonalne śrutowanie felg ma sens?

Powierzenie nawet starych, podniszczonych i zardzewiałych felg profesjonalnej firmie posiadającej komorę śrutowniczą, to najlepszy sposób na podarowanie im drugiego życia. Na takie akcje zwykle decydują się miłośnicy zabytkowych samochodów, które kupują w stanie agonalnym, a następnie krok po kroku przywracają im wygląd z lat świetności. Poza elementami karoserii w komorze śrutowniczej można wyczyścić z wieloletnich zabrudzeń oraz rdzy właśnie felgi samochodowe. Jednak co konkretnie można uzyskać za pomocą śrutownicy?

Jak śrutownica może być wykorzystywana w praktyce?

W teorii wszystko wygląda pięknie, jednak jak jest w praktyce? Otóż śrutownica znakomicie sprawdza się w oczyszczeniu powierzchni metalowych z korozji. Śrutowanie metalu czy śrutowanie felg pozwala na pozbycie się nie tylko pokładów rdzy, ale także trudnych do usunięcia zgorzelin czy zużytego lakieru, jeśli taki pozostał na częściach.

Komora śrutownicza jednocześnie doskonale wygładza chropowate i nierówne powierzchnie, dzięki czemu nałożony później lakier wygląda doskonale. Takie przedsięwzięcie jest konieczne przed przemalowaniem karoserii czy jej jakiejś części, ale również przed nałożeniem powłoki antykorozyjnej. Z kolei śrutowanie felg może sprawić, że stosunkowo niewielkim kosztem będziemy nadal cieszyć się oryginalnymi częściami.

Wróć do bloga